Niesamowitą sprawą jest łączenie rzeczy przyjemnych z pożytecznymi. Właśnie przemierzanie szlaków rowerem jest dla mnie taką rzeczą. Sprawia mi ogromną frajdę.  Wycisza, wyładowuje emocje. Efektem ubocznym jest poprawa mojego zdrowia i samopoczucia. Jednak to nie wszystko, poniżej 10 faktów – dlaczego warto wsiadać na rower.

Zdrowe serce

Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Purdue w USA wykazały, że regularna jazda na rowerze może zmniejszyć ryzyko chorób serca o 50 procent.
Jazda na rowerze zaledwie ok. 30 km tygodniowo zmniejsza ryzyko chorób serca o ponad połowę!

Bądź ECO, pomóż ratować planetę

Dwadzieścia rowerów można zaparkować w tej samej przestrzeni co jeden samochód. Mało tego! Do wyprodukowania roweru, potrzeba jedynie 5% energii i materiałów, które potrzebne są na zbudowanie samochodu. Dodatkowo rower nie zanieczyszcza środowiska.

Utrata wagi

Jak już wiesz z poprzedniego postu, rower to fantastyczny wynalazek do spalania tłuszczu.Wiele osób twierdzi, że najlepszym sportem do utraty wagi jest jogging. Jestem w stanie się z tym zgodzić, jednak z wyjątkiem sytuacji kiedy nasza nadwaga jest duża. Wówczas bardzo mocno obciążamy nasze stawy. Dlatego rower z pewnością jest lepszym rozwiązaniem 🙂

Wydajny środek transportu

Rowerem podróżujesz w spacerowym tempie trzy razy szybciej, niż idziesz piechotą. Kosztuje nas to tyle samo energii. 

Oszczędność

Niektórzy z Was są w takiej uprzywilejowanej sytuacji, że mogą dojeżdzać do pracy rowerem. Nie muszę mówić jak wiele pieniędzy jesteśmy w stanie zaoszczędzić. 
Jeżeli do pracy mamy 5km, to dojazd w obie strony kosztuje nas około 4 zł. Jeżeli przemnożymy to przez 22 dni robocze, daje nam to kwotę 88 zł miesięcznie. Czy warto? 🙂 Moim zdaniem w ładną pogodę bez wątpienia! 

Dłuższe życie

W King’s College London porównali ponad 2400 bliźniąt jednojajowych i stwierdzili, że ci, którzy jeździli trzy razy w tygodniu po 45 minut byli biologicznie młodsi o dziewięć lat. Nawet po zdyskredytowaniu innych czynników, takich jak wskaźnik masy ciała (BMI) i palenie papierosów.

“Ci, którzy regularnie ćwiczą, mają znacznie niższe ryzyko chorób układu krążenia, cukrzycy typu 2, wszystkich rodzajów nowotworów, wysokiego ciśnienia krwi i otyłości” – mówi dr Lynn Cherkas, która przeprowadziła badania. “Ciało staje się o wiele bardziej skuteczne w obronie siebie i regeneracji nowych komórek.”

Zwiększ wydajność swojego mózgu

Naukowcy z University of Illinois stwierdzili, że  5% poprawa w zakresie wydolności sercowo-oddechowej wynikającej z jazdy na rowerze doprowadza do poprawy o 15% w testach umysłowych. To dlatego, że jazda na rowerze pomaga budować nowe komórki mózgowe w hipokampie – regionie odpowiedzialnym za pamięć, który pogarsza się od 30 roku życia.

Młody wygląd

Naukowcy z Uniwersytetu Stanford odkryli, że regularna jazda na rowerze może chronić skórę przed szkodliwym działaniem promieniowania UV i redukować oznaki starzenia.
Dr Christopher Rowland, dermatolog z Harley Street wyjaśnia, że zwiększony wysiłek fizyczny poprawią cyrkulację tlenu w komórkach skóry oraz wspomaga dostarczanie składników odżywczych, co pomaga chronić skórę przed toksynami oraz pobudzą produkcję kolagenu przez co skóra staje się zdrowsza i bardziej jędrna.

Wolność 

Kilometry drogi przed Tobą, dwa koła i przestrzeń. Czy może być coś piękniejszego? Rower daje niesamowite poczucie wolności i niezależności. Oczywiście w sytuacjach, jak wszystko przebiega po naszej myśli – bez awaryjnie 🙂